Heti kun olin saanut diagnoosin aloin odottaa jatkohoitoa. Odottaa ja odottaa, enkä tiennyt kauanko on normaalia joutua odottamaan. Luomen leikannut lääkäri vihjaisi vajaan viikon odotusajasta, mutta eihän se niin mennyt.

Ehkä jollekulle odottavalle on lohtua näistä päivämääristä, niistä näkee minun aikatauluani.

 

17.3. kävin luomenpoistossa terveyskeskuksessa.

28.3. lääkäri soitti minulle ja kertoi melanoomasta, hän oli laittanut kiireellisen läheteen TYKSiin.

7.4. soitin sairaalaan ja kyselin, onko lähete saapunut heille. Osastonsihteeri kertoi, että lähete oli saapunut 1.4. ja varoalueleikkaus pyritään järjestämään 6 viikon kuluessa siitä. Hän sanoi myös, että voisin soitella vielä ennen pääsiäistä, ellei mitään ole siihen mennessä kuulunut.

15.4. soitin uudelleen sairaalaan ja sain kuulla, että minulle oli postitettu edellisenä päivänä kirje, varoalueleikkaus olisi heti pääsiäisen jälkeen tiistaina. Osaston sihteeri arveli, että kirje olisi minulla seuraavana päivänä. Kirje tuli postissa minulle lopulta vasta kiirastorstaina, joten onneksi olin jo tietoinen ajasta ja pystyin ilmoittamaan työpaikalle poissaolostani, siellä nimittäin jouduttiin tekemään aikamoiset järjestelyt, eikä asia olisi hoitunut pääsiäisenpyhien aikana.

22.4. olin varoalueen leikkauksessa. Toimenpide kesti runsaan puoli tuntia.

29.4. olin yksityisellä ihotautilääkärillä luomitarkastuksessa. Lääkäri merkitsi 3 luomea, jotka poikkesivat muista luomistani, ja ne on syytä poistaa. Joten homma jatkuu...

2.5. menen ompeleiden poistoon työterveyshoitajalle. Haava on mielestäni parantunut oikein hyvin. Polvi on jostain syystä ollut kipeämpi, kuin itse haava, polven sivussa oli myös suurin mustelma.

 

Laitan viikonloppuna kuvia haavasta ennen ja jälkeen ompeleiden poiston.